hidupku dan airmata..

lama betul dah tak menulis ! terlampau sebok,, humm,, sepatutnya bila tahun lebih kehadapan ,, diri juga akan lebih banyak melakukan perubahan,,tapi malangnya,, apa yang berlaku pada diri aku pada saat akhir 2011 menjadikan aku lebih jauh dengan tuhan.. membuatkan aku merasa malu untuk berhadapan,, dengan PENCIPTAKU,, sudah jauh benar aku tersasar dari landasan yang sebenar,, maafkan aku YA ALLAH,, Sejak aku mengenalinya..dia banyak mengajar aku erti kehidupan,, pada dasarnya aku mengangap segalanya yang berada di dalam dunia ni merupakan sesuatu yang indah,,, tapi malang nya,, segala keindahan hanya sementara.. masih layak kah aku mendampingi mu YA ALLAH,,KAU yang maha agung.. maha pengasih,, sedangkan aku hanya manusia yang alpa dan tak pernah menghargai segala pemberian mu,, aku cuma sedar,, aku cuma mampu menangis,,tapi tak mampu nak membentang sejadah untuk berhadapan dengan mu YA ALLAH.. adakah aku akan terus begini selamanya,, menjadi seorang hamba hanya pada nama,,tetapi tidak pernah mengabdikan diri kepada tuhan nya..YA ALLAH jauh benar aku dari landasanMu,, satu lagi kisah hidup yang sangat pahit yang harus aku jalani ,, menjadi seorang remaja belasan tahun yang hanya mampu menjadi pendengar setia kepada ibunya yang sering menitiskan airmata kerana sikap anak-anak yang langsung tidak mengenang jasa,, apakah aku harus berdiam dengan semua ini? ataupun aku harus melontarkan segala rasa yang terpendam agar kakak dan abangku sedar yang ibu amat memerlukan mereka.. sejak kecil ibu banyak bekorban,, apa yang diminta pasti ditunaikan nya,, tapi mereka lupa setelah segala yang mereka impikan menjadi kenyataan,, bukankah mereka juga sudah menjadi seorang ibu dan bapa??harap mereka diberi ruang untuk mengetahui segala silap dan salh mereka terhadap ibu,, satu lagi kisah hitam yang menghantui diriku,, apabila kawan kesayangan ku,, telah dirobek kesucian nya,, oleh lelaki yang tidak bertanggung jawab! apakah aku mampu menjadi penguat semangat nya sedangkan aku juga tidak kuat untuk menjalani kehidupanku ? disaat dia menceritakan kepada ku,,, dia hanya berniat untuk menolong seorang lelaki yang dicintainya yang tika itu dalam kesusahan.. malangnya,,dia yang terpaksa menaggung segalanya,, kalau sebelum ini lelaki tersebut seorang penyayang..kini tidak lagi,, jika dulu lelaki itu sentiasa berada disampingnya ,, kini tidak lagi,,penuh dusta dunia ini !  YA ALLAH,,,kuatkan lah sahabatku,,agar dia bisa  mejalani semua ini ,, mungkin segala kenagan manis 2011 telah lenyap ditelan pengakhiran 2011 yang amat menyakitkan,, wahai sahabat di luar sana,, hargai segala yang kamu ada,, jangan biarkan diri kamu hilang nilai dan martabat yang dianugerahkan ILAHI..sekian saja,,,

back to TOP

No comments: